Některé odborné instituce (zvláště) v zámoří upozorňují na to, že trampolíny pro děti nejsou vhodné, a že jsou zdrojem i vážných úrazů. Tento názor je pak šířen napříč Internetem jako lavina a lidé, kteří si nedovedou vytvořit svůj vlastní názor a jít více do hloubky celého problému, ještě tento mýtus podporují. Jak to vlastně s těmi trampolínami je?

Zabezpečení nářadí je základ – bez ochranné sítě a bezpečnostního krytu obvodových pružin si skutečně koledujete o vážný úraz. Přepadnout přes okraj trampolíny není nic nemožného, stejně tak zaklesnutí kotníku mezi pružiny a následné zlomeniny. Ochranné prvky a dobře ukotvená trampolína však úrazům efektivně brání.

děti na trampolíně

Prospěšný typ pohybu – skákání je velmi dynamická fyzická aktivita, podobná běhu a obdobným atletickým disciplínám. Nemusíte zrovna vyskakovat dva metry vysoko, stačí zpočátku jen pozvolna, podle toho, jak vám to vyhovuje. Důležité je to, že se tímto způsobem tolik nenamáhají klouby a páteř, je to prospěšné zvláště lidem s nadváhou, kteří díky gravitaci při běhu na asfaltovém a podobném tvrdším povrchu vahou svého těla nadměrně zatěžují kloubní chrupavky.

dovádění na trampolíně

Lidem schází pohyb – sedavá zaměstnání, časté cestování autem, málo přirozeného pohybu, jako je chůze způsobují, že špatně proudí lymfa a tím pádem ochabuje i imunitní systém. Lymfatický a imunitní systém jsou dva navzájem propojené systémy, kde musí panovat rovnováha, a kde každý extrém způsobuje problémy. Proto není vhodné ani sport přehánět a zároveň není dobré se pohybu zcela vyhýbat. V tomto směru důvěřujte vlastní intuici a také uvolněným endorfinům, což jsou hormony štěstí, které se do krve vyplavují při přiměřené tělesné aktivitě.

Pozitivní vliv na psychiku – zájem o tento druh pohybu mezi lidmi roste i proto, že je skákání baví. Zlepší se vám nálada, budete lépe čelit depresím a různým formám stresu. Pohyb sám o sobě podporuje činnost mozku a nervové soustavy, zlepšuje krevní oběh a tím pádem také regeneraci vašich tělesných buněk.