Gymnastické míče jsou vhodné na hraní, na cvičení, na sezení a pro další zábavu venku v přírodě. Užijete si s nimi spoustu legrace, hlavně dávejte pozor, abyste něco kolem sebe nerozbili. Můžete se na nich koulet, driblovat s nimi, cvičit anebo je využít pro relaxační posezení.

míče v hale

Míč nepoužívejte jako náhradu pracovní židle

Velký gymnastický míč se velmi často využívá pro sezení, ono je to vlastně logické, neboť k tomu svádí jeho velikost – samotný průměr. Někteří lidé to ihned po nafouknutí vyzkouší a spontánně se na něj posadí tak, že posunou těžiště těla mírně vpřed, chodidla pevně zapřou o zem, nohy jsou dostatečně rozkročené a v tu chvíli je možné na míči zkusit alespoň mírné pohupování. Takové sezení lze vřele doporučit každému, houpání totiž zbavuje depresí, zlepšuje náladu a dobře prokrvuje i vnitřní orgány a také naši páteř.

žlutý míč s podložkou

Nemějte však míče jako náhradu za pracovní židli, když se totiž zaberete do práce na počítači, většinou se nesoustředíte na rovné sezení, začnete se hrbit, špatně se pak prokrvují vnitřní orgány a mohou vás záda i rozbolet. Využijte raději míč pro nějaké dynamické cviky.

Házejte si ve dvou – je to velmi zábavný a efektivní způsob, jak se zabavit na dovolené, na zahradě s dětmi, při pobytu u vody a kdekoli, kde je dostatek prostoru a kde nikoho nebudete svým počínáním obtěžovat. Zkuste si házet míč přímo anebo jej odrážet o zem, je to docela náročné, takže tím zlepšíte i svou fyzičku. Výhodou je, že vám míč jen tak neuteče a neprotrhne se, jak to bývá u těch klasických nafukovacích určených na pláž.

Vezměte jej do bazénu – pokud je to možné a nikoho neohrozíte, zkuste plavání a pohazování s míčem ve vodě. Je to perfektní rehabilitační pomůcka pro každého, a to jak na mělčině, tak i tam, kde nestačíte na dno. Ve vodě zaměstnáte při práci s míčem svalstvo paží, nohou i trupu a zároveň se pobavíte a zlepšíte náladu.