Jíst zdravou zeleninu může být pro někoho bez přehánění i vášní. Vyhledávání různých bylin a potravin, které lidé využívali pro své zdraví už před mnohými stoletími, se postupně vracejí pod názvem „superpotraviny“ na náš stůl. Zvlášť takové, u kterých je dlouhodobě prokázán léčivý přínos pro naše zdraví. Je mezi námi mnoho lidí, kteří trpí cukrovkou (diabetes) nebo například potřebují mít bezlepkovou dietu. Například tyto dvě onemocnění vyžadují kromě léků i vhodné potraviny, které pomáhají zdravému zažívání.

Mnozí lidé si už uvědomují, že upravit svůj životní styl tak, aby byl zdravější, a tím upravit i svůj jídelníček, přináší mnoho pozitivního.

Příroda je odpradávna mocná čarodějka. A to není fráze. Jsou rostliny, které v sobě mají velké množství účinných látek, které naší imunitě dokážou velmi pomoci.

Možná jste už slyšeli o TOPINANBURÁCH. Někdo jim říká židovské brambory nebo jeruzalémské artyčoky. Tato rostlina dokáže vyrůst i do výše 2 metrů a více.   Je rozvětvená a má mnoho menších, krásných žlutých květů, velmi podobné slunečnici. Proto se též říká „slunečnice topinambur“. Pro nás jsou z hlediska přínosu pro zdraví, zajímavé jejich podzemní hlízy, které mají mírně nasládlou a oříškovou chuť.      

dieta pro diabetiky

Topinanbury  mají mnoho prospěšných látek pro naše zdraví: Je to silný antioxidant, obsahují velké množství vitamínů skupiny B a hořčíku. Nejvíce je topinambur ceněn kvůli obsahu vlákniny inulinu – probiotikem.  Probiotikum je potravou pro bifidobakterie, které žijí v našich střevech. Topinambury jsou především velmi vhodné pro diabetiky a ty, kteří trpí onemocněním slinivky, špatným trávením, nebo trpí různými otoky. A i pro lidi s nadváhou. Protože topinambury mají nejenom nulovou energetickou hodnotu, ale i velmi nízký glykemický index.

V našem e-shopu vám nabízíme topinanbury Diatop v BIO kvalitě a v dobré ceně.

topinanbury

Hlízy topinambury se dají v kuchyni upravit na mnoho různých chutných způsobů. Dobře očištěné a omyté hlízy topinambur můžete i oloupat. Úprava je velmi podobná jako u klasických brambor – na 100 způsobů. Vaření, dušení v páře, pečení, grilování, ochucené různými bylinkami , tak vám určitě zachutnají. Ale musíte si dávat trochu pozor na spotřebované množství, protože trochu nadýmají.